TIPS INFÖR FOTOGRAFERING



TIPS
 INFÖR  FOTOGRAFERING
HOS fOTO M@lin













Vad ska vi använda för kläder vid fotograferingen?
Tänk efter vad du själv gillar, kläderna du väljer ska du trivas i. Om du/ni har fler barn som skall fotas
samtidigt kan det vara bra att det inte spretar för mycket, ex två barn i randigt och en i prickigt kan
upplevas något rörigt.  Undvik stora tryck på barnets kläder.
Vid familjebilder kan det vara fint med en viss harmoni.
Undvik strumbyxor på barn, jag  ser gärna att barnen är barfoto om ni inte har med barnskor förstås. 


Vad bör jag/ni tänka på inför barnfotografering?
Viktigt vid bokningen att ni väljer en tid som passar just ert/era barn.
Ni vet bäst när ert/era barn är som piggast & gladast.
Om ni vill att ert barn skall fotograferas utan kläder, ta gärna med en egen fäll om ni har.

I min studio finns en hel del rekvisita men ni får hemsk gärna ta med egen saker, leksak, mjukisdjur eller doppresenter.
Tala gärna om det vid bokningstillfället.










Vad bör ni tänka på vid en familjefotografering?
Vid familjefotografering se till att ni VUXNA tittar mot fotografen i stället för att försöka
jobba med barnen, lämna det jobbet till mig som fotograf.
När det gäller kläder kan det vara fint om det finns en harmoni.
Jag brukar oftast be föräldrar och barn att vara barfota. 
TÅLAMOD det brukar generera bra bilder.

Vad bör du tänka på vid gravidfotografering?
Ta gärna med olika kläder, det kan vara lite finare underkläder (undvik vita) eller 
en kofta, en skjorta så kan man ha uppknäppt just för magen.
Se till att inte ha för åtsittande kläder just före tilltänkta fotograferingen eftersom
de kan ge märken som kan sitta kvar länge.


Hur lång tid tar en fotografering?
Det brukar variera men oftast 1 - 1/2 timme. När det gäller barnfotografering
brukar en timme vara maxtid,  beroende på ålder kan detta variera.

Hur mycket kostar en fotografering?
Detta variera beroende på vad kunden vill ha men vid bokningen får 
man veta vad det kommer att kosta.

När vi fotograferat oss vad händer sen?
Ni får ett mail med en länk där ni kan titta på bilderna i lugn
och ro. Sen mailar ni bilderna till mig och då är det dags för
mig att göra en;


TITTA & LÄS MER OM DET HÄR!



























Vilka garantier har jag som kund?
Jag vill naturligtvis ha nöjda kunder, därför är jag noga med att fråga vad
kunden vill ha när vi talas vid i telefon.
Jag fotograferar 1 - 1/2 timme tills jag känner att vi har de bilder vi vill ha.
Skulle det vara så att inte fotografering går som vi tänkt oss (dvs barnet kanske inte vill, gråter osv)
så får man komma tillbaka vid ett annat tillfälle.
Jag har F-skattsedel så du får alltid kvitto.


Hoppas att du fick svar på dina frågor & tips som känns
användbara. Kom ihåg att det är TIPS!

Välkommen till foto M@lin


































  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...